allvisas.ro

Bucureşti-Aurel Vlaicu

Aeroportul Internaţional Bucureşti – Băneasa “Aurel Vlaicu”

Legături, curse regulate:
– nu există momentan
– în Martie 2012 toate cursele regulate (marea majoritate ale companiilor low-cost) s-au mutat pe aeroportul București-Henri Coandă

Hartă aeroport: GreatCircleMapper.com

Transfer:
Taxi
Autobuz: liniile 112, 131, 149, 205, 261, 304, 335, 449 şi 335 (preţ călătorie: 1,30 lei); liniile de autobuz 780 și 783, care leagă aeroportul de centrul oraşului  (preţ dus-întors: 7 lei); liniile de noapte N113 și N123 (preț călătorie: 1,30 lei)
Tramvai: linia 5 care (preţ călătorie: 1,30 lei) leagă aeroportul de centrul oraşului
Metrou: este planificată linia de metrou M6 care să lege aeroportul de aeroportul Henri Coandă şi de centrul oraşului

Coduri:
IATA: BBU
ICAO: LRBS

Online:
Site: www.bucharestairports.ro/baneasa
Descriere: Wikipedia (en), Wikipedia (ro)
Panou de zboruri: Flightstats.com, Flightradar24.com
Bilete: Skyscanner.ro, Momondo.ro, Vola.ro, Paravion.ro, eSky.ro, Fly-go.ro
Impresii: AirlineQuality.comFlightdiary.net, SleepingInAirports.com
Date tehnice: A-Zworldairports.com, WorldAeroData.com, SkyVector.com, FlightAware.com, Aviation-Safety.net
Localizare: GeoHack

Statistici pasageri (ultimii 10 ani):
2016: 5.375
2015: 12.925
2014: 4.960
2013: 6.036
2012: 424.016
2011: 2.398.911
2010: 1.881.509
2009: 1.974.337
2008: 1.724.633
2007: 968.084

Proprietar: Compania Națională “Aeroporturi București” SA; deținută de: Ministerul Transporturilor din România (80%) și de Fondul Proprietatea (20%)

Scurt istoric:
În 1909, Louis Bleriot efectuează primele zboruri pe terenul hipodromului particular de la Băneasa (azi, cartierul Băneasa). La 1 iulie 1912, Liga Aeriană Română, condusă de principele George Valentin Bibescu, înfiinţează la Băneasa o şcoală pentru piloţi militari. În 1920, se înfiinţează Compania de Navigaţie Aeriană Franco-Română, cu sediul pe aeroportul Băneasa. În 1923 se înfiinţează atelierele companiei, precursoarele actualei companii ROMAERO Băneasa. În 1947-1952 se contruiieşte actuala clădire a aeroportului, inaugurată în 1952. În perioada comunistă a fost folosit doar pentru zboruri interne, în timp ce aeroportul Otopeni (actualul Henri Coandă) era folosit exclusiv pentru zboruri internaţionale. După anul 2000, TAROM îşi mută toate zborurile pe Otopeni.
În 2004, prima companie low-cost, Blue Air, deschide operaţiunile pe Băneasa. În 2007, mai multe companii low-cost deschid zboruri de pe Băneasa. Tot în 2007, au loc lucrări de renovare de 20 milioane de euro. Pe 25 martie 2012, aeroportul este închis zborurilor low-cost şi devine un aeroport pentru chartere şi private-jets. Companiile low-cost îşi mută zborurile pe Henri Coandă.

Ultima actualizare: Decembrie 2016

Înapoi la Aeroporturi